Men seriöst?!

Sätt som tjejer/killar har blivit dumpade på...

Läsarna berättar om sina värsta dumpningar


I går skrev vi om att tidningen The Huffington Post har listat världens mest bisarra göra-slut-brev.

Läsarreaktionerna kom som ett brev på e-posten – här är några av era värsta dumpningsminnen.

 

SMS: Har skaffat ungbäver

Följande meddelande erhölls av en man, som jag var djupt förälskad i och som varit underbar mot mig i tio månader: "Jag har skaffat en ungbäver på knappt trettio. Du är gammal och ful."

Mia

 

Kom inte hem med planet

Min make spelade utbränd och ville åka och hälsa på sina föräldrar i ett annat land. När han inte kom hem med det planerade flyget undrade jag var han tog vägen, skickade ett sms och fick svar att han sjukskrivit sig. Jag ringde till hans chef och fick då veta att han sagt upp sig och flyttat till ett annat land. Jag försökte ringa, men fick inget svar, och sms:ade då och frågade om han hade flyttat utan att tala om det för mig och han skickade då mig ett mail med tre rader (på engelska) som sa:

"Jag vill ingenting ha. Du kan ta allt. Skicka alla papper till mina föräldrar. "

Jag fick aldrig tag på honom på telefon, via sms eller mail efter det, och han hade aldrig tidigare yttrat orden om skilsmässa eller att han ens var olycklig i äktenskapet, utan mot mig var han som vanligt (väldigt gullig och kärvänlig och vi bråkade aldrig). Efter några månader när han inte kom hem eller hörde av sig mer fick jag skicka in skilsmässopappren.

Snyggt jobbat efter 11 år tillsammans.

P

 

Dumpad via sms – efter 22 år

Jag blev dumpad via sms efter 20 års äktenskap och dryga 22 års förhållande. Det är respektlöst, kränkande och fegt.

Idag är jag tacksam över att han tog steget till separation/skilsmässa för livet har visat sig enklare utan honom. Men jag kommer nog aldrig att kunna förlåta sättet han avslutade vårt äktenskap på.

Elsa

 

Hånglade för dåligt

För några år sen blev jag dumpad via Lunarstorm. Främsta orsaken var enligt henne att jag hånglade för dåligt. Så kan det gå.

Robert

 

”Är inte bra på förhållanden”

Efter 7 år tillsammans får jag ett sms en måndagseftermiddag medan jag är på jobbet: "Jag kan inte träffa dig mer... Är inte bra på förhållanden!"

Det har nu gått ett halvår och jag har varken sett eller pratat me honom. Undrar fortfarande vad som gick fel. Två dagar innan jag fick detta sms talade vi om vad våra framtida barn skulle heta och vilket tema vi skulle ha på bröllopet.

G

 

Ändrade status på Facebook

Hade dejtat en kille på distans i mer än 6 månader. Vi sågs ungefär varannan helg och tanken var att jag skulle flytta till hans stad. Vi hade inte setts på två veckor när han ändrar sin Civilstatus på Facebook och skriver att han är i ett förhållande med en annan tjej.

När jag ringer upp så säger han att han inte orkar med avståndet längre... Jag var i chock rätt länge efter det...

Lisa

 

Sms:ade från Alperna

Jag och min kille hade varit tillsammans i ett och ett halvt år. Vi bodde ihop. Han åkte i väg till Alperna. När han hade varit borta i två dagar fick jag ett sms där det stod att han gjorde slut för att han inte orkade med vårt förhållande längre. Och att jag skulle ha flyttat ut innan han kom hem.

Och så avslutade han med det klassiska. "Jag hoppas att vi fortfarande kan vara vänner".

Behöver kanske inte säga att vi absolut inte är vänner idag.

Marie


Kommentarer
Postat av: quim

duktiga människor som ine vet hur man gör slut.. sitter själv i träsket av mängder med olika dumpningar...

2010-04-26 @ 13:08:30
Postat av: Petra

typ 50% är lite "been there, done that" :S både 3 rader, sms, facebook och lunarstorm men aldrig någon som flytt landet iallafall :D



men jag gillar killen som ritade en giraff istället för att förklara hur han kände (på min blogg) hahaha

2010-04-26 @ 18:59:58
URL: http://exnextdoor.blogg.se/
Postat av: Ida

Åhh ja har blivit dumpad på konstiga vis ja me...

Men man lär sig av varje misstag! Lr?



Haha, jaa d va ju ganska kul ;)

2010-04-26 @ 21:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0